10 Eylül 2015 Perşembe

Başkasının oyunu için


Başkasının oyunu için
Sesimi çıkarmıyorum
O seslerin birbirine karışıp
Bizi birbirimize kırdıracağını biliyorum
Ve sonrada siz başardınız deyip
Yüreklerimize apolet taktıracaklarını biliyorum
Evet ben tıp oynuyorum
Harflerimin kavgaya dönüşeceğini biliyorum
Sosyal medya da gürleyip
Sokağa adımını atmayıp
Ki atsa da bir şey fark etmez
Oyun aynen oynanır
Sonu belirlenmiştir
Çıkmaz sokak da oturanları görüyorum
Başkasının oyununun oynandığı
Ve kendimizle gurur duyduğumuz
Gezi ruhunu bile
Onların bize armağan ettiğini biliyorum
Ülkemi dünyayı kendimizin yönetmediğini
Bildiğimden beri
Sesimi çıkarmıyorum
Parka giyiyorum diye
Erenköy de oturan teyzemi ziyaret ettirmeyen
Bir toprakta yaşadım yaşıyorum
Küçükken
Gece yarısı hiç duvara yazı yazmadım
Yazanları tanıdığım için mutlu oldum
Abilerimizdi bacılarımızdı
O zamanlar tek okuyan tartışan
Abilerimiz bacılarımız olduğu için
İlk reklam ajanslarını onlar açmıştı
Duvar yazısından reklam metnine
Ben de metin yazarı oldum
Hem de hiç bir şey biriktirmeden
Oniki eylül de işkence görüp
Bugün tuşlarla yaşayanları da anlıyorum
Bizi bize düşüren
Dünyayı dünyaya düşüren
Karılmış kağıtlarıyla
Dünümüzü bugünümüzü geleceğimizi oynatan
Bizim gibi yarını hesaplayınca
Heyecanlanmayıp
Henry Kissinger a kadar uzanan
Lafları odamda sektiriyorum
Hep bize sunulmuş bir şeyler oldu
Ki sadece bize değil
Bizi bize kırdıran
Onu ona kırdıran
İsimler ülkeler değişti
Oynatan değişmedi
Herkese çok daha anlamlı gelecek
Satırlarım tabi ki var
Bir dostumu küstürürken
Diğer taraftan binlerce like alacak
Yüzlerce paylaşılacak
Satırlarım tabi ki var
Değerli dostlarımın paylaştığı fotoğrafları
Yazıları tweetleri paylaşacak
Tuşlarım tabi ki var
Her canlının ölümüne
Üzülecek yüreğim var
Ve üzülüyorum da
Ama biliyorum ki
En derin arkadaşımdan
En sığ arkadaşıma
Ne yaparlarsa yapsınlar
Ne yapmazlarsa yapmasınlar
Sadece piyonuz
Çok sevdiğim isimleri de sayarım
Benim için anlamları sonsuz olan
İnsan olduklarını bildiğim
Beni benden çok düşünen
Evlerinde kaldığım
Bana hayatın güzelliğini öğreten
Ve sonuna kadar inandığı için mücadele ederek
Yarım asırdan fazla yaşayan
Ve benim yarım asırımdan daha değerli olan
Neyse
Ben sessizim
Bütün dostlarımın paylaşımlarına olmasam da
Onların her satırına saygılıyım
Ama şunu biliyorum ve inanıyorum
Biz ne yaparsak yapalım
Karar verildi ve uygulanacak
Her piyonun bir ömrü var
Bu piyon gidecek
Yerine yenisi gelecek
Önce mutlu olacağız
Biz kazandık diye
Ama yine sunulanı yaşadığımızın
Farkına varmadan öleceğiz
Benim sesim çıkmıyor
Benim harflerim bir araya gelip
Sosyal medyaya düşmüyor
Ama içi yanan dostlarımın
Her satırını her fotoğrafını
Okuyorum görüyorum
Onların yüreklerine hak veriyorum
Ama biliyorum
...

10.09.2015

Hiç yorum yok: